- Gunakan bahasa pengubung — Kanak-kanak yang didedahkan dengan lebih banyak bahasa penghubung penyebab semasa di tadika akan mencapai keputusan lebih baik di tahun berikutnya dalam menyatakan hubungkait tentang penyebab sesuatu perkara berlaku.
- Hubungkan dengan aktiviti pemetaan mudahEngage in simple — Kajian mencadangkan kanak-kanak seawal usia 3 tahun boleh diajar untuk menghayati hubungan peta dan keadaan dunia secara fizikal.
- Perkenalkan bongkah dan puzzle — Kanak-kanak yang kerap bermain bongkah dan puzzle mempunyai kelebihan membina rekabentuk blok yang lebih baik berbanding dengan kanak-kanak yang bermain mainan lain. .
- Membaca buku yang terdapat cabaran hubungan — LDapatkan buku yang terdapat gambar dari pelbagai sudut perspektif mengandungi peta dan bahasa menghubungkait penyebab.
Wednesday, December 23, 2015
Kemahiran Menghubung Sebab dan Akibat
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment