Saturday, December 4, 2010

Kecuaian Atau Kemalangan?

Bayi mati tersedak susu seolah-olah menjadi perkara biasa apabila dipaparkan di akhbar. Mungkin ada berlaku di tempat lain yang tidak dapat dilaporkan. Siapakah yang harus dipertanggungjawabkan dalam hal begini? Apakah langkah pihak berwajib, ibu bapa dan pihak taska? Harapan saya mohon para pembaca memberi pandangan dan pendapat untuk penambahbaikan perkhidmatan di taska dan profesion (kerjaya) pendidikan awal kanak-kanak di taska.

6 comments:

  1. Prof
    Kecuaian atau kemalangan?
    Kemalangan. Dimana-mana pun boleh berlaku. Malah dibawah jagaan ibu bapa @ nenek @ ibu saudara kanak-kanak sendiri pun masih boleh berlaku. Cuma, mungkin tidak dilaporkan dimedia-massa. Jika berlaku di taska, kadangkala dilaporkan secara besar-besaran hingga mengganggap Pengasuh "zalim", kerana mereka ini dibayar untuk perkhidmatan yang diberi. Lebih manis dikatakan Pengasuh "cuai".

    Sekadar pandangan peribadi dari saya. :)

    ReplyDelete
  2. "Pendidikan" Pertolongan Cemas perlu diperluaskan. Tidak hanya kepada kami di taska, malah pengasuh dirumah serta ibu bapa atau bakal ibu bapa juga.

    Sekadar pandangan peribadi dari saya.

    ReplyDelete
  3. Sangat setuju dengan pandangan anda. Terima kasih memberi pandangan yang dapat memberi kesedaran kepada semua pihak.

    ReplyDelete
  4. saya cadangkan satu taklimat mengenai perkara ini harus diberikan kepada bakal2 ibu di klinik-klinik swasta mahupun kerajaan.

    ReplyDelete