Sunday, November 7, 2010

Mainan Kanak-Kanak Yang Membahayakan

Alat permainan kanak-kanak adalah untuk menyeronokkan dan sepatutnya dapat membantu pembelajaran. Walau bagaimana pun terdapat permainan kanak-kanak yang membahayakan contohnya kelemahan pada reka bentuknya, mainan yang tidak sesuai mengikut umur, mainan yang tidak betul cara penggunaannya. mainan yang terpecah atau patah.

1 comment:

  1. salam tuan blog....
    senang melihat tuan perihatin akn isu ank2 di taska.
    isu pengasuh sehingga isu pengusaha dan terus menyetuh secara langsung kepada Jab Kebajikan Masyarakat.
    Saya pun hairan dan jelik melihat tingkah segelintir pengusaha yang tak mahu berdaftar... apa lagi yang mereka mahukan dari 12 bulan dipanjang kepada 60 bulan tempoh sah. untuk banyak takkan nak bayr fee pendaftaran taska yang sedikit tu pun tak boleh. bukan la cakap bila berdaftar anak tak mati di taska... tapi sekurangnya Pegawai diberi kuasa taska di bawah seksyen taska 1984 seksyen 14, dapat menjalankan permantauan berkala. terkilan juga bila org duk kata JKM tak baut kerja... namun setahu saya JKM sering memantau taska sama ada berdaftar mahu pun dalam proses mendaftar. Kini JKM ada pendekatan baru dengan KOMPAUN kepada pengusaha yang ingkar.. dan jika masih ingkar maka dakwaan akan di kenakan ats pelanggaran seks 6 tiada seorang pun boleh menjalankan/mengambil bahagian dalam pengurusan suatu taman asuhan kanak-kanak yang tidak berdaftar di bawah peruntukan-peruntukan Akta ini.
    jadi saya harap tuan dapat lah bersama menasihati pengusaha yang di kenali agar dapat mendaftarkan taska. pilih taska yang berdaftar...

    ReplyDelete