Wednesday, December 7, 2011

Buku Abjad Dan Perkataan

Buku abjad dan perkataan iaitu buku yang ada nama objek sama ada di bawah atau di atas objek. Orang dewasa menyediakan jenis buku ini dengan tujuan untuk memberikan maklumat model huruf dan perkataan, gandingan perkataan dan objek. Buku jenis ini berguna kepada kanak-kanak yang berminat ingin tahu tentang bentuk abjad dan perkataan. Orang dewasa boleh menggunakan buku jenis ini untuk bermain huruf dan perkataan.

Kelebihan buku ini kepada kanak-kanak dapat memahami makna dan abad, huruf dan perkataan. Kanak-kanak dapat melihat nama yang dilukis. Buku jenis ini sesuai untuk kanak-kanak taska yang baru diperkenalkan dengan abjad dan perkataan.

3 comments:

  1. Salam Dr, mana yang baik antara objek dlm bentuk kartun atau gambar sebenar?

    ReplyDelete
  2. Kanak-kanak berusia 6 tahun ke bawah sewajarnya didedahkan dengar gambar sebenar supaya mereka dapat memahami akan objek dan makna yang digambarkan.

    ReplyDelete
  3. As-salam Dr.,saya mempunyai anak lelaki berusia 2 thn.dia tlh mengenali abjad dan numbers 1 to 10.Mohon pandangan Dr.,apakah bentuk bahan bacaan yg bersesuaian supaya boleh develop lagi his skill. Tq..

    ReplyDelete