Monday, April 19, 2010

Selamat Membaca


Selamat Datang!
Sila berbicara dengan saya mengenai Pendidikan Awal Kanak-Kanak. Blog ini adalah wadah untuk perkongsian pengalaman dan pandangan. Konsep penulisan blog ini lebih kepada santai akademia dan maklumat pendidikan awal kanak-kanak. Saya hanya ingin berkongsi pengetahuan dan pengalaman bersama pendidik kanak-kanak, ibu bapa dan mereka yang berminat dalam bidang pendidikan awal kanak-kanak.Saya amat mengalu-alukan setiap perkongsian pengalaman dan pandangan. Semua pendapat, pandangan dan perkongsian pengalaman amat dihargai. Terima kasih kerana anda sudi bersama saya.

27 comments:

  1. salam, sir.

    saya student yang cakap dengan sir depan annex masa tunggu datuk tadi =)

    Terima kasih atas perkongsian ilmu.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih kerana sudi mengikuti perkembangan pendidikan awal kanak-kanak. Bermula dengan minat dan tidak salah jika bidang anda berlainan dan fikirkan untuk diaplikasikannya.Selamat maju jaya.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Dr.,

    Tahniah. Bertemu kita di arena maya.

    Satu usaha yang murni dengan berkongsi ilmu dan pengalaman dalam bidang Pendidikan Awal Kanak-Kanak.

    InsyaAllah segala ilmu yang diperolehi akan cuba dipraktikkan sebaik mungkin.

    Selamat Maju Jaya.

    ReplyDelete
  4. Kami amat terharu dengan artikel Dr. Teruskan usaha anda. Kami turut serta dalam perkembangan kanak-kanak demi masa depan masyarakat akan datang. Terima Kasih Prof.

    ReplyDelete
  5. salam prof,saya student sem4 dip.in early childhood edu UNIRAZAK,kampus melaka...saya amat berbesar hati dapat menimba ilmu yang sangat banyak di dalam blog prof ini...segala ilmu di blog prof memberi info yg sangat2 saya perlu kan terutamanya bagi memantapkan lagi pemahaman saya dalan bidang ini..saya berharap dapat menjadi seperti prof suatu hari nanti,insyaallah..

    salam mesra,dari saya:nurkhalidah dzulkefley..

    ReplyDelete
  6. Terima kasih kerana sudi membaca coretan artikel santai saya. Saya hanya ingin mengongsikan pengetahuan dan pengalaman bersama dengan generasi muda yang di suatu masa nanti akan menggantikan saya dan rakan seperjuangan dalam bidang ini. Saya telah merintis bidang ini bersama rakan lain dan harapan saya kepada anda dan teman-teman lain untuk meneruskan tradisi keilmuan ini di masa hadapan. Insa Allah.

    ReplyDelete
  7. salam sir
    dalam blog sir ini da tak sistem bahasa yg terdiri dprd fonetik,sintaksis,simantik dan morfologi??nk buat 1 tugasan ini..
    slm notes yg diberi tak cukup info
    thnx sir

    ReplyDelete
  8. Blog ini hanya lontaran bicara santai tentang pendidikan awal kanak-kanak. Tajuk dan kandungan yang dibicarakan adalah perkara umum dalam bentuk santai.

    ReplyDelete
  9. assalamualaikum Prof,saya ingin bertanya bagaimana untuk memulakan pusat pendidikan awal kanak-kanak ini dengan budget yang mencukupi tetapi boleh di uruskan?

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum Prof...
    Saya telah tamat pengajian di IPG dalam jurusan Prasekolah dan sedang menyambung pengajian peringkat Ijazah dalam bidang pendidikan Awal Kanak-Kanak di OUM secara separuh masa..Harap dapat berkongsi maklumat yg Prof titipkan sebagai panduan dalam saya terus meneroka bidang ini...terima kasih...

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum prof
    saya baru saja masuk ke diploma early childhood education di unirazak alor setar
    saya nak minta prof berikan kepada saya nota penuh dalam subjek prinsip pembelajaran awal kanak-kanak jika prof boleh berikan kepada saya
    sebab nota yang saya ada pendek-pendek belaka dan susah nak difahami

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum prof..
    sy perlukan maklumat tentang 'Langkah2 utk mengatasi kelemahan dalam penyediaan makanan kanak-kanak sama ada di taska ataupun tadika..'
    sy harap prof sudi berkongsi maklumat tersebut..
    trme ksh..

    ReplyDelete
  13. Insa Allah akan dibincangkan apabila sampai topiknya.

    ReplyDelete
  14. dimanakah laluan masa dpn pelajar lelaki yng mengambil diploma awal kanak-kanak di IPT swasta?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di UNITAR INternational University ditubuhkan Faculty of Early Childhood Studies yang merupakan universiti pertama sebagai peneraju pengkhususan bidang kanak-kanak.Di fakulti tersebut terdapat dua cabang iaitu pendidikan dan industri. Kerjaya bidang ini amat luas dan sedang berkembang pesat. IPTA pada masa ini tidak menumpukan bidang industri maka skop kerjanya menyempit. Di UNITAR International University memberi peluang kerjaya kepada graduannya dalam industri kanak-kanak.

      Delete
  15. :) langkah yang memberi impak kepada orang ramai untuk mengetahui apa itu asuhan dan pendidikan awal kanak-kanak..

    ReplyDelete
  16. As salam. Sayangnya saya baru betul2 meneroka blog ini hari ini, padahal dah pernah tengok beberapa kali.. Sangat teruja n terasa banyaknya ilmu yg belum habis dituntut dlm bidang kanak- kanak awal ini. Blog ini n dr akan menjd inspirasi saya untuk meneruskan niat saya untuk menyambung pengajian dlm bidang kanak2. Moga ilmu yg dikongsi mendapat manfaat n pelaburan terbaik sebagai saham akhirat. Terima kasih Dr.. Perkongsian yg cukup berharga.

    ReplyDelete
  17. sir,,sy seorg pnuntut bachelor of early childhood edu,,,jika sy ingin myambng master d ipta?apakah klayakan nya??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perlu ada ijazah pertama dalam bidang pendidikan awal kanak-kanak.

      Delete
    2. Aslm..sy graduan ijzah pakk.. Sy ingin menyambg ke prgkt sarjana PAKK, universiti manakah yg plg sesuai dan mempunyai peluang kerjaya yg cerah??

      Delete